Podium


Nieuws

160311152749.georgina-verbaan.resized.200x0.jpg
14-03-2016

Georgina Verbaan en Janneke Vreugdenhil naar Podium

Aan de vooravond van de Boekenweek sloot Podium overeenkomsten met zowel actrice Georgina Verbaan als culinair auteur Janneke Vreugdenhil.

Van Georgina Verbaan publiceert uitgeverij Podium komend najaar haar debuut als schrijfster, met een op haar veelgeroemde NRC-columns gebaseerde uitgave. Verbaan is voornemens zich op het gebied van de pure fictie de komende jaren verder te ontwikkelen. 'In haar columns en enkele andere publicaties', zegt uitgever Joost Nijsen, ‘heeft Georgina de laatste jaren blijk gegeven van een zodanig groot schrijftalent, gevoegd bij een hoogst oorspronkelijke blik op de wereld, dat ik er geen seconde aan twijfel dat zij tot prachtige boeken zal komen. Net als andere Podium-auteurs als Wilfried de Jong en Arjen Lubach is zij ongewoon multi-talented.’ 

 

De andere nieuwe Podium-auteur, Janneke Vreugdenhil publiceerde al bij veel uitgeverijen, zoals Fontaine, Waanders, Momedia. Bij Nieuw Amsterdam verschenen enkele zeer succesvolle kookboeken, zoals Comfort Food  en I love Groente. Bij Podium zal zij komend najaar haar nieuwe boek uitgeven, een kookboek voor 'solo food' (éénpersoons-gerechten).

 

Daarnaast verbindt Vreugdenhil zich als adviseur aan de verder te ontwikkelen fondslijn met culinaire boeken bij Podium, die de afgelopen jaren al een bescheiden aanvang nam met auteurs als Niki Segni (Smaakbijbel), Nicolaas Klei (Omfietswijngids) en Ronald Giphart & Mascha Lammes (Vurrukkulluk). Samen met Joost Nijsen en zijn redactie zal Vreugdenhil de horizon afspeuren naar het soort intelligente, originele en goed geschreven 'upmarket'  kookboeken waar zij met haar eigen werk een stralend voorbeeld van is.

Column Joost Nijsen

  • kaart.png

    BUYS!

    20-03-2017 -

    Vaker heb ik al benadrukt hoe overtuigd ik ben van onze keuze om, anders dan de meeste uitgeverijen in ons land, geen ‘zomeraanbieding’ te maken. Tussen de voorjaars- en najaarsaanbieding in óók nog eens een selectie te moeten kneden voor de zomerbeurzen, heeft als enorm risico dat je de boeken die uit de voorjaarsaanbieding nog moeten verschijnen, vooral publicitair onvoldoende aandacht geeft zodra ze eenmaal van de persen rollen. Omdat de neuzen ten burele alweer op de volgende ‘worp’ gericht zijn.