Podium


Nieuws

1vvh9789057597916.jpg
10-12-2015

Pamflet Broederschap van Frans Timmermans binnen 24 uur toe aan herdruk

Het pamflet Broederschap van Frans Timmermans was binnen een etmaal na verschijning op 10 december toe aan een herdruk. Inmiddels is ook er al een vierde druk gemaakt. Het succes heeft Uitgeverij Podium overweldigd: ‘We waren al erg trots het manifest van Frans Timmermans uit te kunnen geven. Dat er naar dit pamflet veel vraag zou komen hadden we ook wel verwacht. Maar dat we er zo snel zo veel zouden verkopen hadden we niet durven hopen,’ aldus uitgever Joost Nijsen.

 

Het DWDD-effect was na de uitzending met Frans Timmermans direct merkbaar: de bestellingen van boekhandels en Bol.com volgden elkaar in sneltreinvaart op. De primeur was echter voor NRC Handelsblad – het dagblad publiceerde een uitgebreid interview met Frans Timmermans.  Diverse andere media - waaronder Vrij Nederland en Het Parool - besteedden ook aandacht aan het onderwerp. Op 20 december was Timmermans te gast bij Buitenhof.

 

Timmermans_DWDD

 

De netto-opbrengst van Broederschap komt ten goede aan VluchtelingenWerk Nederland.

 

De pers over Broederschap:

 

'[Een pamflet] waaraan mensen zich in donkere tijden kunnen vasthouden, iets om in te gelóven (...). Verfrissend dat iemand weer eens serieus probeert de mensen te enthousiasmeren voor de Europese zaak.'

Het Parool

 

'Zijn pleidooi getuigt van een goede antenne voor wat er mis kan gaan in de samenwerking bij het in goede banen leiden van de vluchtelingenstroom in de Europese lidstaten.'

Carel Peeters in Vrij Nederland


'Het is (...) een verademing als politici tijd en gelegenheid vinden om zich in de ziel te laten kijken en iets te schrijven dat uitgaat boven de waan van elke dag.'

NRC Handelsblad

Column Joost Nijsen

  • Huib_Modderkolk_2_c_Ruud_Pos_-_rechtenvrij_mbt_prom.jpg

    BLINK: HUIB

    09-12-2019 -

    Achteraf snapt iedereen op een uitgeverij waarom dat ene boek een bescheiden afzet vond (zoals een filmhuisfilm), en een ander boek de bestsellerlijst beklom. In de maanden voorafgaand aan verschijning heerst minder stelligheid. Immers, als je zo zeker weet waarom boek X geen hit kan worden, geef het dan niet uit. Of neem je verlies bij aanvang, maak een minimale oplage (500 exemplaren) en stop er geen euro promotiegeld in. Bij wijze van spreken.