Podium


Nieuws

1vvh9789057597916.jpg
10-12-2015

Pamflet Broederschap van Frans Timmermans binnen 24 uur toe aan herdruk

Het pamflet Broederschap van Frans Timmermans was binnen een etmaal na verschijning op 10 december toe aan een herdruk. Inmiddels is ook er al een vierde druk gemaakt. Het succes heeft Uitgeverij Podium overweldigd: ‘We waren al erg trots het manifest van Frans Timmermans uit te kunnen geven. Dat er naar dit pamflet veel vraag zou komen hadden we ook wel verwacht. Maar dat we er zo snel zo veel zouden verkopen hadden we niet durven hopen,’ aldus uitgever Joost Nijsen.

 

Het DWDD-effect was na de uitzending met Frans Timmermans direct merkbaar: de bestellingen van boekhandels en Bol.com volgden elkaar in sneltreinvaart op. De primeur was echter voor NRC Handelsblad – het dagblad publiceerde een uitgebreid interview met Frans Timmermans.  Diverse andere media - waaronder Vrij Nederland en Het Parool - besteedden ook aandacht aan het onderwerp. Op 20 december was Timmermans te gast bij Buitenhof.

 

Timmermans_DWDD

 

De netto-opbrengst van Broederschap komt ten goede aan VluchtelingenWerk Nederland.

 

De pers over Broederschap:

 

'[Een pamflet] waaraan mensen zich in donkere tijden kunnen vasthouden, iets om in te gelóven (...). Verfrissend dat iemand weer eens serieus probeert de mensen te enthousiasmeren voor de Europese zaak.'

Het Parool

 

'Zijn pleidooi getuigt van een goede antenne voor wat er mis kan gaan in de samenwerking bij het in goede banen leiden van de vluchtelingenstroom in de Europese lidstaten.'

Carel Peeters in Vrij Nederland


'Het is (...) een verademing als politici tijd en gelegenheid vinden om zich in de ziel te laten kijken en iets te schrijven dat uitgaat boven de waan van elke dag.'

NRC Handelsblad

Column Joost Nijsen

  • kaart.png

    BUYS!

    20-03-2017 -

    Vaker heb ik al benadrukt hoe overtuigd ik ben van onze keuze om, anders dan de meeste uitgeverijen in ons land, geen ‘zomeraanbieding’ te maken. Tussen de voorjaars- en najaarsaanbieding in óók nog eens een selectie te moeten kneden voor de zomerbeurzen, heeft als enorm risico dat je de boeken die uit de voorjaarsaanbieding nog moeten verschijnen, vooral publicitair onvoldoende aandacht geeft zodra ze eenmaal van de persen rollen. Omdat de neuzen ten burele alweer op de volgende ‘worp’ gericht zijn.