Podium


Nieuws

Het_verhaal_van_Edith.jpg
20-03-2012

Presentatie Het verhaal van Edith

Het verhaal van Edith was een van de prominente boeken uit de eerste aanbiedingscatalogus van Uitgeverij Podium in 1997. Ter gelegenheid van het Podium-jubileum verschijnt het nu opnieuw, aangevuld met een selectie uit de vele lezersbrieven die Edith Velmans-van Hessen ontving, en een interview met de auteur door Judith Uyterlinde. Na de oorspronkelijke Nederlandse uitgave verschenen overal in de wereld vertalingen, bij de meest prestigieuze uitgeefhuizen. In totaal werden meer dan een miljoen exemplaren verkocht.

Het dagboek van het joodse meisje Edith van Hessen begint in 1938 als zij nog een onbezorgd Haags leven leidt. Zo schrijft zij over school, feestjes en jongens. Maar dan doet de oorlog zijn intrede. Edith moet onderduiken in Breda, waar zij afgesneden van haar familie zware jaren doorbrengt. Uiteindelijk zullen alleen zij en haar broer Guus de oorlog overleven.

Tijdens de presentatie op donderdag 19 april zal Dieuwertje Blok Edith Velmans-van Hessen interviewen over haar bijzondere oorlogsdagboek. Uitgever Joost Nijsen verzorgt het openingswoord. Aansluitend op de presentatie speelt theatergroep De Kern de voorstelling Kom vanavond met verhalen…, een voorstelling gebaseerd op Het verhaal van Edith met liederen, gedichten en verhalen over oorlog en vrede.

U bent van harte welkom op:
donderdag 19 april
19.00 uur             inloop Glazen Zaal, Joodse Synagoge in Den Haag
                          (Prinsessegracht 26, Den Haag)
19.30 uur             start presentatie met interview Edith Velmans 
                           door Dieuwertje Blok en  
                           openingswoord door uitgever Joost Nijsen
20.00 uur             pauze
20.15 uur             voorstelling Kom vanavond met verhalen…

Kaarten reserveren à € 20,00 kan  via www.theatergroepdekern.nl

Column Joost Nijsen

  • Balancing_act_900_450_90_s_c1_smart_scale.jpg

    Balanceerkunst

    06-12-2016 -

    Een producent heeft andere kwaliteiten en drijfveren dan een winkelier. Hij is bedenker en marketeer van producten, waar de detaillist uit een veelheid van producten een keuze maakt om daar vervolgens zijn klanten mee te bedienen.