Podium


Nieuws

fotodorrestein.jpg
29-09-2010

Volgende Dorrestein bij Podium

Renate Dorrestein zal haar eerstvolgende roman, te verschijnen in 2011, bij Uitgeverij Podium uitbrengen. Daarmee heeft ze zich voor het eerst voor een boek verbonden aan een andere uitgeverij dan haar vaste huis Uitgeverij Contact, waar zij 23 titels publiceerde. Dorrestein, een van de meest productieve en succesvolle auteurs van Nederland, wil hiermee de redactie en marketing van haar almaar uitdijende oeuvre over meerdere uitgeverijen spreiden, opdat intensiteit en kwaliteit van de auteursbegeleiding gewaarborgd blijven. Eveneens zeer productieve auteurs zoals Vestdijk en Grunberg gingen haar in deze werkwijze al voor. Haar complete backlist zal geëxploiteerd blijven worden door Uitgeverij Contact.

Renate Dorrestein: ‘Ik zal niet zo ver gaan als Anton Heyboer met zijn vier vrouwen, maar twee uitgevers kunnen voor mijn werk meer betekenen dan één. Deze aanpak past ook in de huidige tijd, waarin auteurs steeds meer het heft in eigen hand nemen. Ik zal per keer bekijken bij welke uitgeverij een nieuwe titel het best tot zijn recht zal komen.’

‘Renate is zo’n productieve schrijfster dat ze wel meerdere uitgevers kan gebruiken,’ aldus Mizzi van der Pluijm van Uitgeverij Contact.

‘Het is een heel vernieuwend idee. Ik vind het een eer en een genoegen om met een gepassioneerde, veelzijdige, wereldwijze schrijfster als Renate te mogen samenwerken,’ aldus Joost Nijsen van Uitgeverij Podium. ‘Haar werk versterkt het hart van ons fonds, dat wil zeggen vitale Nederlandse fictie en kwaliteitsnonfictie van vandaag, variërend van Kluun en Ronald Giphart tot Herman Franke, Tjitske Jansen, Joris Luyendijk en Wilfried de Jong.’

Column Joost Nijsen

  • kaart.png

    BUYS!

    20-03-2017 -

    Vaker heb ik al benadrukt hoe overtuigd ik ben van onze keuze om, anders dan de meeste uitgeverijen in ons land, geen ‘zomeraanbieding’ te maken. Tussen de voorjaars- en najaarsaanbieding in óók nog eens een selectie te moeten kneden voor de zomerbeurzen, heeft als enorm risico dat je de boeken die uit de voorjaarsaanbieding nog moeten verschijnen, vooral publicitair onvoldoende aandacht geeft zodra ze eenmaal van de persen rollen. Omdat de neuzen ten burele alweer op de volgende ‘worp’ gericht zijn.