Podium


Nieuws

Co-Assistentnieuwsbericht.jpg
12-06-2007

Zevende druk De Co-assistent

Van De co-assistent van Anne Hermans zijn inmiddels 40.000 exemplaren verkocht. De co-assistent verscheen in februari 2007 en staat sindsdien onafgebroken in de Bestseller 60.


Anne Hermans De co-assistent

Na vier jaar universiteit kan Elin Dekkers niet wachten om als co-assistent aan de slag te gaan. Zo goed als mogelijk zal ze ‘gezondheid bevorderen, lijden verlichten, en de patiënt geen schade doen.’ Over twee jaar hoopt ze bij haar artsexamen de Eed van Hippocrates af te leggen. Maar tijdens haar co-schappen ontdekt Elin dat de medische werkelijkheid weerbarstiger is dan de eed, en genuanceerder dan haar studieboeken: wat doe je wanneer je belang als arts loodrecht op dat van de patiënt staat? Als je ongeschikt blijkt voor het vak van je dromen? En als liefde en ambitie onverenigbaar lijken?

 ‘Een ontluisterende kijk in de medische wereld. Sinds ik Anne Hermans lees durf ik niet meer ziek te worden.’ Youp van ’t Hek

‘Verhelderend en bij vlagen ontluisterend boek over de belevenissen van piepjonge artsen in opleiding, die onderaan in de ziekenhuishiërarchie bungelen.’ Het Parool

‘Hermans beschrijft op pakkende wijze de wereld van de witte jas: de bekrompenheid en de alledaagse lulligheid, de illusies en desillusies. (…) De co-assistent (is) een aanbevelenswaardig boek.’ Arts & Auto

‘Wat Hermans beschrijft kan daadwerkelijk gebeuren, hoe ontluisterend ook. (Een) reeks ziekenhuisverhalen die je even de ogen doen neerslaan of in de lach doen schieten. Onthullend (en) raak.’ Trouw

Prijs € 16,50
ISBN 9789057592881

Column Joost Nijsen

  • kaart.png

    BUYS!

    20-03-2017 -

    Vaker heb ik al benadrukt hoe overtuigd ik ben van onze keuze om, anders dan de meeste uitgeverijen in ons land, geen ‘zomeraanbieding’ te maken. Tussen de voorjaars- en najaarsaanbieding in óók nog eens een selectie te moeten kneden voor de zomerbeurzen, heeft als enorm risico dat je de boeken die uit de voorjaarsaanbieding nog moeten verschijnen, vooral publicitair onvoldoende aandacht geeft zodra ze eenmaal van de persen rollen. Omdat de neuzen ten burele alweer op de volgende ‘worp’ gericht zijn.